1669 پشتیبانی سریع
نمایندگی تعمیرات ال جی

چگونه سوئیچ سطح آب را در ماشین لباسشویی تست کنیم؟

1722 بازدید
چگونه سوئیچ سطح آب را در ماشین لباسشویی تست کنیم؟

سوئیچ سطح آب (سوئیچ فشار آکا)، سطح آب را در دیگ شستشو حس می‌کند. این سوئیچ این کار را از طریق لوله پلاستیکی که از سمت سوئیچ در کنسول کنترل تا بخش کناری دیگ بیرونی نزدیک بخش پایینی امتداد می‌یابد، انجام می‌دهد. این لوله با هوا پر می‌شود. زمانی که آب وارد لوله می‌شود، هوای داخل لوله را فشار داده و در نتیجه هوای را فشرده می‌کند. زمانی که فشار هوا به سطح خاصی می‌رسد، سوئیچ را فعال می‌کند.

هشدار: پیش از تلاش برای تست یا تعمیر، لطفاً اصول ایمنی را مطالعه کرده و رعایت نمایید.

پیش از تست سوئیچ سطح آب، ماشین لباسشویی را از برق بکشید یا جریان برق را از جعبه فیوز یا پنل مدارشکن قطع کنید تا از شوک الکتریکی جلوگیری شود.

سوئیچ فشار خراب شده می‌تواند در کار چرخه‌های شستشویی وقفه ایجاد کند که به برای نشان دادن زمانی که آب پر شده یا تخلیه شده وابسته هستند. خراب شدن سوئیچ همچنین ممکن است به پر نشدن کامل یا سرریز شدن آب از دیگ منجر شود.

این سوئیچ جریان را از کنترل تایمر به سوئیچ دما هدایت می‌کند و شیر ورودی آب نشان می‌دهد که چه زمانی باید پر شود. زمانی که پر شد، سوئیچ فشار …. و آن را به موتور در کنترل تایمر جریان می‌دهد تا چرخه شستشو ادامه یابد.

لوله هوا را بررسی کنید که نگرفته، نشکسته یا صدمه ندیده باشد. این لوله باید همچنین عاری از آب باشد. لوله کشی باید به درستی به بخش زیرین دیگ بیرونی و به بخش زیرین سوئیچ سطح آب متصل شده باشد.

سوئیچ سطح آب سه کانکتور دارد. وایرهای روی سوئیچ را علامت گذاری کرده و جدا کنید. با استفاده از مولتی متر سوئیچ را از نظر اتصالی بررسی کنید تنظیمات مولتی متر را روی X1 قرار دهید. لازم است که هر یک از سه جفت احتمالی را بررسی کنید. برای مثال، در تصویر زیر، جفت‌های 1 و 2، 1 و 3 و 2 و 3 را بررسی کنید.

 

کانکتور

کانکتور

 

میله را روی دو ترمینال قرار دهید و به عقربه مولتی متر دقت کنید. اکنون یکی از میله‌ها را به ترمینال دیگر وصل کنید و به عقربه دقت کنید. در نهایت، سه جفت را تست کنید و به عقربه دقت کنید. عقربه مولتی متر باید بی نهایت یا اتصالی را برای هر تست نشان دهد. در این تست، دو جفت باید بی نهایت را نشان دهد و یک جفت باید مقاومت صفر (اتصالی) را نشان دهد.

اکنون به آرامی‌اتصال فشار هوا بدمید و مجدداً تست کنید. باید صدای کلیک دهد و باید فشار هوا را در حین تست حفظ کند. برای دو جفتی که عقربه بی نهایت را نشان می‌دهد، یک جفت باید اتصال خوب را نشان دهد. برای جفتی که پیش از این عقربه اتصالی را نشان داده بود، اکنون باید بی نهایت را نشان دهد.

اگر سوئیچ از هر یک از این تست‌ها موفق بیرون نیامد، باید تعویض شود.

برچسب‌ها

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669